這是一首非常美的歌,上次王中牧師講道時用過,
昨晚在葛福臨佈道會的訓練課程中魏傳道又再一次提到這首歌。
願它能激動你的心靈,特別在這福音的季節。

不要小看自己所能做的,我們是神的兒女,上帝能透過我們來改變人的生命。
我們為主做的大事小事,祂都記念。



中文譯詞如下:

我夢見我到了天堂,
I dreamed I went to heaven
而你和我在一起。
And you were there with me
我們漫步在黃金街上,
We walked upon the streets of gold
沿著水晶海!
beside the crystal sea.
我們聽見天使的歌聲,
We heard the angels singing
接著有人呼喊了你的名字。
Then someone called your name
我們轉過身看見那年輕人。
We turned and saw a young man running
他笑著走過來。
And he was smiling as he came
~
他說:朋友,你現在可能不認得我
And he said, "Friend you may not know me now."
可是你記得嗎?你曾在我的主日學中教課
And then he said, "But wait, You used to teach my Sunday School
那時我只有八歲。
When I was only eight.
每週你都會作一個禱告,
And every week you would say a prayer
在上課開始之前。
Before the class would start.
有一天當你禱告的時候
And one day when you said that prayer
我邀請了耶穌進到我心中
I asked Jesus in my heart." .
~ ~
謝謝你在主面前的擺上
Thank you for giving to the Lord.
使我的生命全然改變
I am a life that was changed.
謝謝你在主面前的擺上
Thank you for giving to the Lord.
我很感激你所付出的一切
I am so glad you gave.
~
之後,另外一個人站在你面前
Then another man stood before you
他說:記得有一次,
And said, "Remember the time
一位宣教士來到了你的教會,
A missionary came to your church,
他帶來的照片使你哭了。
And his pictures made you cry.
你雖然沒有很多錢,
You didn't have much money,
但是你把僅有的都奉獻了!
but you gave it anyway!
耶穌使用了你所奉獻的禮物
Jesus took the gift you gave
這就是我今天在這裡的原因
And that's why I am here today."
~ ~
謝謝你在主面前的擺上
Thank you for giving to the Lord.
使我的生命全然改變
I am a life that was changed.
謝謝你在主面前的擺上
Thank you for giving to the Lord.
我很感激你所付出的一切
I am so glad you gave.
~
他們一個一個來到你面前
One by one they came
多到看不見盡頭
far as the eye could see.
每個生命都被神觸摸
Each life somehow touched
藉著你慷慨的給予
by your generosity.
每一件你所做的小事
Little things that you had done,
你所付出的犧牲
sacrifices made,
縱然世人看不見
Unnoticed on the earth
但現在在天堂,一切都將被宣揚出來
In heaven, now proclaimed.
~
我知道天堂你不該有眼淚,
And I know up in heaven You're not supposed to cry.
但我幾乎可以確定,你的眼中必定泛著淚光。
But I am almost sure there were tears in your eyes.
當耶穌拉著你的手,你站在主面前
As Jesus took your hand and you stood before the Lord.
祂說:我的孩子,看看你所做的
He said, "My child, look around you.
你的賞賜何等浩大!
Great is your reward."
~ ~
謝謝你在主面前的擺上
Thank you for giving to the Lord.
使我的生命全然改變
I am a life that was changed.
謝謝你在主面前的擺上
Thank you for giving to the Lord.
我很感激你所付出的一切
I am so glad you gave. 

arrow
arrow
    全站熱搜

    急躁的人 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()